Isnin, 28 Mac 2016

BOREH HERBA

Kita hanya berikhtiar, selebihnya dengan keizinan Allah
Tercari-cari  boreh herba???

Hubungi kami
0125734408
0194763064

Kami menjual secara runcit, borong dan penjenamaan semula




BIDARA

Teks : Rozaina Ibrahim
Foto : Rozaina Ibrahim

Ramai yang panggil POKOK ORANG MATI

Tapi sekarang makin popular, kerana ramai sedar akan khasiatnya dalam kecantikan dan perubatan Islam

Hanya segelintir yang masih was2, mungkin kerana kurang pendedahan

Jadi tak salah rasanya jatuh cinta dgn POKOK ORANG MATI ni kerana kami banyak menghasilkan produk-produk yang berasaskan bidara ini seperti 


# Sabun Bidara
# Shower Gel Bidara
# Aromatheraphy Bidara




SABUN BIDARA

Teks : Rozaina Ibrahim
Photo : Rozaina Ibrahim

Sabun Bidara

Alhamdulillah sejak akhir-akhir ini permintaan terhadap sabun bidara sebagai alternatif untuk rawatan sangat meningkat, sehinggakan setiap hari kami adik-beradik memproses 
sabun dari hati untuk tempahan-tempahan borong.

Pada yang berminat untuk mendapatkan sabun bidara secara borong dan untuk penjenamaan semula boleh hubungi

Puan Ana : 0194763064

Berat Sabun : 35gm








Selasa, 15 Mac 2016

BIDARA

Pernahkah anda melihat daun ini? Baunya macam rumput basah.

Ia senang diperolehi di sekeliling kita. Kadang-kadang ada di tepi rumah, kadang-kadang ada di tepi jalan. Boleh jadi kita pernah menggunakannya.

Tapi, tahukah anda khasiat daun ini?

Khasiat daun bidara

Bidara adalah salah satu herba tradisional yang sudah digunakan sejak zaman berzaman. Ramai yang menggunakannya untuk mendapatkan khasiat daun bidara yang baik untuk kebersihan diri dan pengubatan.

Ia bertindak sebagai agen pembersih semulajadi seperti sabun yang boleh digunakan untuk membersihkan rambut dan kulit. Malah ia juga boleh merawat masalah jerawat.

Pada zaman Rasulullah S.A.W, bidara digunakan untuk membersihkan badan sama seperti kita menggunakan sabun, shampoo atau losyen. Daun bidara juga digunakan untuk memandikan jenazah.

Hanya tambahkan 1 cawan serbuk bidara ke dalam sebaldi air. Gaulkan sehingga sebati dan jiruskan pada jenazah semasa mandian pertama. Amalan ini sememangnya adalah sunnah Nabi sendiri.

Wanita yang mandi wajib setelah suci daripada haid juga disunatkan menggunakan daun bidara ketika mandi.

Rawat sihir dengan daun bidara.

Walaupun amalan merawat sihir menggunakan daun bidara bukan amalan Rasulullah S.A.W, tetapi ulama’ Salaf telah sepakat untuk membenarkan amalan ini sebagai kaedah penyembuhan yang tidak melanggar hukum syarak.

Kaedah yang diambil dari kitab Imam ibn Qayyim al Jauziyyah adalah seperti berikut:

Ambil 7 helai daun bidara, tambahkan ke dalam air minuman (air mineral atau yang seangkatan dengannya).Baca ayat Kursi, Surah 3 Qul, beberapa potong ayat yang berkenaan dengan menghindari sihir seperti Surah al-A’raf, Surah Yunus dan Surah Taaha dan selawat ke atas Nabi.Hembuskan ke dalam air yang diadun dengan daun bidara tadi.Gunakan air tersebut sebagai minuman dan mandian. Insya-Allah.

Selain itu, kaedah menggunakan daun bidara juga baik untuk merawat lelaki yang tidak boleh berjimak dengan isteri kerana telah disihir. Cara-caranya ialah:

Ambil 7 helai daun bidara, tumbuk hingga halus, kemudian dicampurkan ke dalam bekas yang berisi air.Baca surah-surah berikut dan hembuskan pada air; Ayat Kursi,Surah 3 Qul, beberapa potong ayat yang berkenaan dengan menghindari sihir seperti Surah al-A’raf, Surah Yunus dan Surah Taaha.Kemudian minum air tersebut sebagai 3 kali dan lebihannya digunakan untuk mandi.Insya-Allah, penyakit akan sembuh. Digalakkan mengulang amalan ini sebanyak 2 ke 3 kali sehingga penyakit benar-benar sembuh.

Anda boleh mencuba sendiri atau mendapatkan rawatan daripada pengamal perubatan Islam yang bertauliah. Kita hanya berikhtiar dan hanya Allah sahaja yang menentukan-Nya.




KHASIAT BIDARA

­čĺÜ
­čî┐Kegunaan nya untuk membantu gangguan emosi, susah tidur, makhlus halus, jin, saka dan sihir (bedasarkan hadis)
­čî┐Memperbaiki hubungan suami isteri yang hambar
­čî┐Membuang toksin pada kulit (high anti-oksidan)
­čî┐Masalah eczema
­čî┐Jerawat pada badan dan muka
­čî┐Sakit-sakit kulit dan kudis
­čî┐Menghilangkan stress, panik dan anxiety (berdebar-debar)
­čî┐Sering bermimpi buruk
­čî┐Rawatan theraphy relaxing utk mereka yang sering stress, penat dan banyak masalah
­čî┐Memperbaharui semangat
­čî┐Mencergaskan badan dan menghilangkan keletihan
­čî┐Merawat lemah semangat
­čî┐Anak kecil/ baby yg sering menangis malam
­čî┐Anak kuat menangis
­čî┐Untuk mandi hadas / mandi wajib
­čî┐Untuk mereka yang sering berjalan (travelling)
­čî┐Membuang negative energy (sering gemuruh, negative, takut)

­čîŞ# CAHAYA MANDIAN BIDARA 
    # SABUN CAHAYA BIDARA
­čîŞ# CAHAYA BIDARA (aromatheraphy)

Kami menjual secara
Runcit
Borong
Penjenamaan Semula

Berminat untuk mendapatkan produk
whatsapp : 019-4763064






Rabu, 9 Mac 2016

SABUN UNTUK DOORGIFT ATAU FREEGIFT

Anda mencari-cari cenderahati yang sesuai untuk di berikan kepada tetamu ataupun pelanggan sebagai Doorgift atau Freegift dan tak tahu kat mana boleh dapatkan.
Kami di Sri Aura SPA ada solusi dan sudi membantu anda
PM @ whatsapp : 0194763064 untuk keterangan lanjut
******************************************
SABUN UNTUK DOORGIFT ATAU FREEGIFT
Harga:
100-199 - RM1.40
200-499 - RM1.30
500 ke atas - RM1.20

Berat: approx 10 gm
# Bentuk Bunga Ros.
# Bentuk Hati.

Wangian Bunga/Floral:
Rose
Jasmine
Lavener
Jasmine
Lily
Ylang Ylang

Wangian Fruity Fruit:
Strawberry
Orange
Apple
Honeydew
Rasberry

Anda boleh memilih warna dan mencampur wangian Floral & Fruity
NOTA:
* Setiap unit sabun dibungkus dengan plastik (packed individually.
* Tanpa kotak dan sticker.




Selasa, 8 Mac 2016

REZEKI DARI ALLAH

Benarlah REZEKI itu rahsia Allah.

Dah lama sebenarnya tak sempat nak promote produk Aprikot B17 tapi dah dua hari berturut-turut Allah hantar pelanggan untuk bertanya dan membeli

Dah lama juga tidak promote jualan borong untuk garam bukit himalaya, pagi ini Allah antar pula pelanggan dari Kuantan untuk memborong 50 paket garam bukit.

Terima kasih Ya Allah
Syukur Ya Allah
Allah selalu magik
Allah sangat baik
Semakin diri mengingati Dia
Semakin banyak keberlimpahan yang telah diberikan dan memudahakan aku berinfak kejalanMu dengan pemberian Rezeki dariMu.

Tak terunkap dengan kata-kata selain dari SYUKUR YA ALLAH atas REZEKI setiap hari yang tak putus-putus dariMu.  Amin





HARGA BORONG UNTUK GARAM BUKIT HIMALAYA

Sri Aura SPA menawarkan HARGA BORONG untuk Garam Bukit Himalaya seperti berikut :-
Garam Bukit untuk Masakan, Rendaman Kaki dan Mandian

Berat : 800 GRAM

1- 10 pek
RM3.00/pek + Kos Pos RM15.00 (SM) dan RM30.00 (SS)

11 -20 pek
RM2.80/pek + Kos Pos RM30.00 (SM) dan RM53.00(SS)

21 – 50 pek
RM2.50/pek + Kos Pos RM60.00(SM) dan RM130.00 (SS)

51- 100 pek
RM2.30/pek + Kos Pos RM100.00 (SM) dan RM260.00 (SS)

Harga adalah sama untuk Garam Bukit Kasar & Garam Bukit Halus
Penjenamaan semula di alu-alukan.

Perbezaan : Garam kami adalah dalam packing 750gm & bukan 500gm seperti yang banyak terdapa di pasaran.

Boleh hubungi : 019-4763064 - Pn Ana 


Isnin, 7 Mac 2016

­čĺĽINFO & CARA GUNA GARAM AURA :

­čĺĽ

* PALING AFDAL mandi garam pagi before subuh, AFTER 12am...

* Sebab TENAGA BUMI SANGAT KUAT TIME NiE.. so serap banyak-banyak  TENAGA BUMI ke dalam badan kita time nie.. TENAGA BUMi menyumbang kepada PEMBESARAN AURA... dan time ni  juga time terbaik kita DATING BERDUA dengan ALLAH... solat tahajud, hajat, istikharah, taubat..

* Jika tak  sempat sebelum subuh, boleh mandi garam selepas subuh sehingga 12pm... jika masih  tak sempat, sebelum  6pm ya

* Selepas 6.01pm sehingga 11.59pm TIDAK DIBENARKAN kerana tenaga bumi dah semakin lemah ..,

* 1 hari, 1 kali saja mandi garam ... nak 2x lagi bagus... before pergi kerja + selepas balik kerja.. tapi utk 1 set, mandi sehari sekali, utk 21 hari

* Pakai kain basahan @ kain batik masa mandi.. WAJIB! Malaikat nak doakan kita, so malu kalo malaikat tengok kita tak pakai apa-apa.,

*  Mandi garam untuk bilasan terakhir.
Maksud bilasan terakhir, bangun pagi, gosok gigi, cuci muka, sabun badan & syampoo semua dah siap.. & bilasan terakhir mandi tu, amek air garam, ceduk air garam & jirus pada body.. Terus lap body  dengan tuala & keluar.

* Jangan skip walaupun sehari dalam tempoh 21 hari pertama.. KONSISTEN + ISTIQAMAH .. teruskan hingga ke 44 hari... Istiqamah ! Sel baru badan kita hidup setiap 21 hari ! & kalau  skip, ulang balik, kira balik dari hari pertama..

* Listkan segala niat @ hajat, hajat yg baik2 sahaja, .....belakang botol pon ada contoh niat..
niat mestilah sama setiap hari.. niat mestilah jelas & specific..
10 niat bole, 100 niat pon bole.. 1000 lagi lah  boleh..

Cara guna :
2 spoon untuk 3/4 baldi air untuk kegunaan 1 body.. nak jimat, guna satu setengah spoon.. nak mantop, 2-3 spoon..
Masukkan 2 spoon garam ke dalam 3/4 baldi air.
Mengadap kiblat solat
Kacau ikut lawan jam.
Sambil kacau, tarik nafas & hembus nafas 3x (warm up)
Sambil kacau, selawat 11x, Ya Wahab 41x (Maha Pemberi),
Sambil kacau, baca Surah Yusuf Ayat-4, Surah Al-Imran Ayat -31 & Surah Yassin, Ayat -36...






MANDIAN GARAM - AURA REZEKI

Alhamdulillah hari sabtu lepas telah genap 21 hari mandi garam dengan Garam Aura Rezeki.
Sangat terasa getaran yang positif dalam diri yang tak tahu macam mana untuk di ceritakan.
Hati terasa lebih tenang, fikiran terasa lebih lapang dan segala kesulitan dan kerisauan yang membelengu diri terasa seperti telah terbang jauh.  Terasa lebih rajin dan istiqamah juga dalam melakukan ibadah-ibadah yang selama ini terasa sangat berat dengan alasan malas.  Alhamdulillah sekarang Allah permudahkan untuk aku dan sifat malas juga macam dah di buang jauh-jauh.

Selain perubahan positif yang mengetuk ke dalam diri, dapat juga di rasakan sengal-sengal serta badan yang letih dan lesu menjadi segar.  Syukur Ya Allah asbab dari mandian garam ini memberikan reaksi positif terhadap diri dan kesihatan tubuh badan.

Terima kasih Allah dan terima kasih kepada Pn Rohati yang telah menjadi pendorong kepada aku, dialah yang banyak memberikan kata nasihat untuk aku terus istiqomah dengan mandian garam dan agar aku terus istiqomah dalam mencari diri dan keredhaan Allah.

Alhamdulillah syukur Ya Allah
Yang berhajat untuk mendapatkan produk Garam Aura Rezeki ni boleh whatsapp akak : 019-4763064
.