Rabu, 28 Oktober 2015

KEBAIKAN URUTAN BADAN

Teks: Rozaina
Foto : Carian Google

KEBAIKAN URUTAN BADAN

TEKANAN sering kali dialami kebanyakan wanita sama ada pelajar, suri rumah atau wanita bekerjaya. Beban di tempat kerja yang tiada kesudahan menyebabkan mereka mudah sakit kepala, badan terasa lesu dan cepat marah. Lebih merumitkan lagi sikap kita sendiri yang tidak mengambil berat faktor senaman.
Wanita mudah mengalami tekanan dan bahagian tubuh yang sering menerima kesan ialah leher, bahu dan kepala.
Ketiga-tiga bahagian ini berkait rapat. Justeru, apabila ‘stress’ kepala akan turut sakit.
Leher dan bahu akan tegang. Jika kita memicit bahagian ini akan terasa seperti ada benjolan menyebabkan darah tidak dapat mengalir dengan lancar sekali gus menyebabkan timbulnya migrain dan insomnia.
FAEDAH URUTAN
-Menyingkirkan lebihan toksin badan.
-Mengurangkan kadar denyutan jantung dan tekanan darah.
-Merehatkan otot-otot yang selama ini mungkin mengalami ketegangan.
-Melicinkan tekstur kulit yang menjadi organ tubuh manusia paling besar.
-Melancarkan sistem pencernaan.
-Membentuk badan.
-Menyeimbangkan minda, rohani dan jasmani.
-Mengurangkan kebimbangan dan tekanan mental.



Kursus Urutan Tradisional & Rawatan Dalam Pantang,

    Teks : Rozaina Ibrahim
    Photo : Rozaina Ibrahim

    Alhamdulillah pada 24 & 25 Oktober yang lepas telah selesai menghadiri Kursus Urutan Tradisional & Rawatan Dalam Pantang, anjuran Puan Mala, dari Mala Prima Enterprise bertempat di SPA Flora Fantasia.

    Walaupun hanya dua hari kursus di jalankan tetapi ianya adalah dua hari yang padat. Pada hari pertama kami di ajar tentang point-point  dan teknik-teknik urutan seluruh badan dan urutan pada  bahagian-bahagian asset penting wanita yang telah diabaikan.

    Manakala pada hari kedua pula kami di ajar memproses Jamu Jus Kencur Kunyit dan pembuatan minyak panas serai wangi. Selesai pembuatan produk kami diajar pula tentang mandi aura sintok limau. Lepas dah bergilir-gilir memandikan sesama peserta kami teruskan dengan praktikal pakej rawatan bersalin dari mula sampai akhir untuk servis berpantang dan , practikal kami merangkumi :-

    ‪#‎urutan‬ tradisional
    #urutan payudara
    #urutan pinggul
    #urutan sengkak @ naik peranakkan
    ‪#‎bertungku‬
    ‪#‎berbengkung‬ moden @ zig-zag
    ‪#‎berpilis‬
    ‪#‎berparam‬ badan
    ‪#‎bertapel‬ perut

    Cikgu memang mengajar dengan bersungguh dan semua dikongsi dgn kami, Alhamdulillah dan sesama perserta jugga tak lokek ilmu berkongsi apa yang mereka tahu..

    InsyaAllah dah bersedia untuk  menerima booking dari pelanggan









    .

Minyak Serai Wangi Keluaran Puteri Sulong

Teks : Rozaina Ibrahim
Photo : Rozaina Ibrahim

Minyak Panas Serai Wangi keluaran Puteri Sulong sangat sesuai di gunakan untuk urutan badan pada ibu-ibu  yang  baru melahirkan ataupun sesiapa saja yang sering merasakan badan tidak segar  akibat lenguh-lenguh, kebas-kebas dan mengalami masalah angin banyak dalam badan.

Hanya sapu di bahagian tersebut dan anda akan merasai kesannya serta-merta, InsyaAllah.

Berminat untuk mendapatkan Minyak Panas Serai Wangi @ Puteri Sulong ni bolehlah menghubungi talian : 019-4763064.  Kami menjual secara runcit dan borong




URUTAN @ MENGURUT

    Teks: Rozaina Ibrahim
    Photo : Carian Google

    Fakta tentang Urutan yang mungkin kita tidak ketahui :-

    # Dari segi fizikal
     - Menghilangkan tekanan
     - Memberi keselesaan
     - Memperbaiki peredaran darah
     - Menghilangkan keletihan & kelesuan
     - Memberi tenaga baru pada tubuh yang tidak bermaya

    # Dari segi Psikologi
     - Memberi ketenangan
     - Rasa relaks

    Maka kesimpulannya urutan itu sangat penting untuk kesegaran diri kita.

    Pada sahabat-sahabt hati yang menghadapi salah satu dari sintom diatas..cepat-cepatlah berurut agar badan kembali segar-bugar


Khamis, 22 Oktober 2015

BENTAN (IBU-IBU DALAM PANTANG)

APAKAH ITU BENTAN ???
======================
Bentan adalah keadaan di mana seorang ibu yang berpantang tiba2 tidak sihat sehingga mengganggu keselesaan dan mengakibatkan kesakitan yang tidak dapat diketahui puncanya secara tiba2.
Ia selalu terjadi di awal tempoh berpantang kerana dipercayai ketika tempoh ini, keadaan dalaman ibu yang masih lemah.

Tetapi ada juga kes bentan yang terjadi di tempoh penghujung berpantang dan kadang2 selepas tempoh berpantang.

JENIS2 BENTAN, SIMPTOM, PUNCA & CARA RAWATAN
1. Bentan Urat
Badan ibu tiba2 lemah / demam / bisa2 urat & setiap sendi badan seperti lutut dsb.
Seluruh otot badan akan berasa tgang & kekejangan.

**Selalunya keadaan ini berlaku apabila ibu terlalu aktif @ melakukan aktiviti fizikal yang melampau.
Sebab tu sy selalu pesan kat customer, kerja yang orang berpantang boleh buat hanya : Lipat baju & belek baby.

Sesiapa yang sibuk2 nak sapu sampah, mop lantai, sendiri mau ingat la.
Kadang2 tak boleh terima alasan diorang yang kononnya "saya kesiankan mak saya, kak".
Tapi lepas dah bentan, korang still susahkan mereka. Tapi kali ini berkali ganda. Sebab diaorang kena jaga korang, bayi yang baru lahir, anak2 kecil yang lain & suami korang.

So, mana relevannya sikap "kesian" kamu tu?

Kalau dah jadi macam ni tolong JANGAN MENGURUT. Sebab kalau mengurut, urat tu jadi lagi sakit. Apa yang perlu dilakukan adalah sapu minyak panas ke seluruh badan & start bertungku / bertuam sehingga pecah peluh.

Tuaman / tungku perlu dilakukan di seluruh tubuh dengan sekata.

2. Bentan Urat Peranakan / Urat Rahim (ari-ari)
Kesakitan di bahagian ari-ari yang sederhana @ terlampau sakit sehingga tumpah darah.
Kadang2 kesakitan ini menyebabkan lutut bertemu dagu sehingga susah untuk meluruskan badan si ibu.

Selalunya terjadi jika ibu2 mengangkat benda2 berat.
Kalau korang nak tau, masa dalam pantang ni, air dalam cerek tu pun dah dikira berat tau.
Sebab tukalau dalam pantang, janganlah korang nak dukung anak2 korang yang sealin newborn korang tu.

Bentan urat peranakan juga boleh terjadi jika ada ibu2 langgar pantang ; berjimak masa dalam tempoh 44 / 100 hari berpantang.

Kalau bersalin normal, tak boleh bersama suami selama 44 hari.
Kalau yang menjalani pembedahan, tak boleh bersama dengan suami selama 100 hari.
Sesiapa yang melanggar pantang ni memang parah akibatnya.

Bukan sahaja berjimak, kalau korang na "ringan2 or stim2 ngan suami sehingga menaikkan syahwat pun tak boleh sebenarnya nanti urat tu kembang
.
Sebab tu jugak la orang tua dulu2 kalau time berpantang, memang kena halau suami tu dengan mak bidan / mak mertua.

Para suami kena tido luar sampai ibu abis berpantang.

Urat besar ialah urat buluh rahim yang melalui bahagian pinggul yang dikenali sebagai urat sum.
Ibu2 yang mengalami bentan urat besar ini akan merasa lenguh & sakit di ats bahagian tongkeng (belakang). Selalunya terjadi pada ibu2 yang bersakin secara pembedahan.

Kadang2 kesakitan di bahagian pinggang & tumit yang serius sampai ibu jalan terjengket2.

Jika dibiarkan, ibu boleh berjalan capik seumur hidup.

** kalau bentan urat besar ini terjadi, bakar batu tungku. Di atas alas batu tungku, tabur ibu kunyit dan limau nipis yang telah dikisar (blender). Letak batu tungku & balut.

Letak kain dibahagian pembukaan faraj & start bertungku. Lepas dah tungku bahagian permukaan faraj tu, letak batu tungku atas lantai, lepas tu dengan posisi satu kaki melutut & satu kaki lagi menegak sehingga bahagian alat sulit dan dubur berada di atas batu tungku.

Rawatan ini perlu dilakukan selama 3 hari berturut2.

Bagi yang sampai tahap tumpah darah, buat tangas kering.\

Caranya : Cuma bahan tu hanya pakai ibu kunyit & pati limau nipis.
Sebab itulah ibu berpantang digalakkan banyak banyakkan berehat , jgn terkena hujan walaupon tempiasnya , jgn suka mandi lama lama , jgn main air ( kalau pinggan pun jangan basuh . minta tolong orang lain basuhkan ) , elakkan mandi budak , dan janganlah angkat berat berat (even anak kecil korang ) . 

Kerana sakit bentan ni memang tak  tertanding dan sakitnya boleh buatkan ibu ibu berpantang merana .
Dan sebab itu saya galakkan setiap wanita PERLU ada 1 batu sungai .


.
Kelab pakar hamil

TIPS: HILANGKAN SELSEMA ANAK KECIL

Teks : Google
Foto : Google

Petua Hilangkan Selsema Anak Kecil heart emoticon

Saya masih amalkan petua turun temurun ni..guna kunyit hidup sapu perlahan-lahan di hidung anak..InsyaAllah tak lama selsema akan kering sendiri..boleh cuba di rumah jika anak diserang selsema

Jom share 👍🏻 "sharing is caring"

.

Jerebu Dan Kesihatan

Teks : Rozaina Ibrahim

Sejak kebelakangan ini keadaan cuaca di Malaysia sudah semakin membimbangkan dengan Indek Pencemaran Udara yang tinggi hampir di seluruh Malaysia.  Klinik dan hospital  pula di penuhi dengan pesakit-pesakit yang ingin mendapatkan rawatan akibat demam, batuk dan selsema. Yang kasihan ialah anak-anak dan mereka yang mengidap Asma dengan keadaan cuaca  jerebu tahap kesihatan mereka amatlah membimbangkan.

Akakpun baru saja hampir sembuh dari demam minggu lepas tapi bila keadaan jerebu yang  semakin buruk, tekak mula terasa sakit-sakit kembali dan mata mula terasa pedih.  Apa yang dapat dilakukan hanyalah dengan meminum banyak air dan sering mencuci muka apabila terdedah dengan agak lama di luar.

Kasihan juga pada anak-anak yang bakal menduduki SPM tidak lama lagi kerana dah banyak kali sekolah terpaksa di tutup kerana keadaan cuaca yang tidak mengizinkan untuk mereka berada di sekolah.  

Ya Allah Engkau lindungilah kami dari segala kesulitan dan kesusahan akibat Jerebu ini dan berikanlah kami kesihatan yang baik dan berikanlah kami ketabahan untuk terus mengharungi situasi ini Ya Allah.  Amin.

VITAMIN C ROSEHIP MIMY

seorang gadis telah berhabis wang  beribu-ribu hanya kerana nak dapatkan kulit yang mulus dan cantik. Memang tak dinafikan nak jumpa produk terbaik bukan senang plus harga mampu milik. Tapi bila dah cantik  barulah tahap keyakinan diri dan kepuasan diri lebih tinggi.  Nak berjumpa dengan orang lain pun dah tak segan-silu lagi .

Sms atau  whatsapp  +6019-4763064 untuk info produk


VITAMIN C ROSEHIP OLEH MIMY BEAUTY

Banyak kebaikan vitamincrosehip mimy ni,  nak cerah, nak hilangkan jerawat, nak cerahkan badan, atau  nak hilangkan parut pun boleh.. Sms atau  whatsapp +6019-4763064





AMIRNA PLUS TABLET - HERBA TERBAIK UNTUK WANITA



Rumusan herba terbaik untuk penyakit-penyakit wanita yang mungkin menjejaskan keharmonian rumah tangga dan rumusan herba terbaik untuk mengembalikan keceriaan hubungan suami isteri.
Amirna Plus Tablet mengandungi campuran herba terpilih yang terbukti mampu merawat dan menyembuhkan beberapa masalah kesihatan wanita.Rumusan turun menurun sejak 1913.Sudah berjaya membantu ramai kaum wanita yang menghadapi masalah kesihatan.Pengambilan yang berterusan akan membantu melambatkan proses monopause.

Khasiat, Keterangan & Cara Penggunaan:
Rumusan herba terbaik untuk penyakit-penyakit wanita yang mungkin menjejaskan keharmonian rumah tangga dan rumusan herba terbaik untuk mengembalikan keceriaan hubungan suami isteri.

1.Penyakit keputihan (Candidiasis Vaginal ,Vulvovaginal Candidiasis)
Ciri-ciri penyakit ini adalah cairan bening yang dikeluarkan oleh alat kelamin intim wanita yang berbau menyengat, cairan bening, agak kental, berwarna putih, kekuning-kuningan, kehijau-hijauan atau kemerah-merahan yang keluar dari vagina.
Salah satu ciri yang lain adalah keluarnya cairan tersebut diikuti gejala rasa gatal, iritasi, rasa nyeri saat berhubungan intim, rasa nyeri pada perut bahagian bawah, berbau atau aroma tidak sedap kadang-kadang diikuti oleh pendarahan.

Cairan bening yang dikeluarkan atau disekresi organ kelamin wanita pada bahagian rahim(uterus), leher rahim (cervix uterus) dan vagina akibat terinfeksi organ tersebut oleh mikroorganisme.

Makan 1 biji 3 kali sehari
Masukkan 1 biji pil kedalam faraj selama minima 6 jam setiap malam.

2.Sengugut (Dysmenorrhoea)
Himpunan simptom fizikal, psikologi, dan emosi yang berkait dengan kitaran haid wanita. Berkait rapat dgn proses ovulasi yg berlaku pada kitaran haid.kesakitan sengugut primer oleh pengeluaran PROSTAGLANDIN dari dinding rahim secara berlebihan menyebabkan pengecutan otot rahim berlaku dgn lebih kuat.

Makan 1 biji 3 kali sehari
(Terbaik diamalkan selama 1 bulan secara berterusan.

3.Merapatkan Pangkal Rahim / Faraj
Otot faraj dan kawasan perinium akan menjadi semakin lemah dengan pertambahan usia.
Armina Plus Tablet - Herba Terbaik Untuk Wanita
Sewaktu kehamilan, tubuh wanita mengalami beberapa perubahan fizikal. Selepas kelahiran, tubuh wanita juga mengalami perubahan termasuk pada faraj yang didapati tidak lagi sama seperti dulu.
Hubungan seks tidak lagi memuaskan seperti sebelumnya. Koyakan faraj yang anda alami mungkin berlebihan memandangkan saiz bayi yang dilahirkan dikategorikan sebagai besar (melebihi 4 kg).
Prosedur forseps juga boleh menyebabkan trauma pada faraj kerana ia membabitkan guntingan episiotomi yang lebih panjang. Trauma yang dialami seperti koyakan pada faraj, koyakan pada serviks dan keadaan otot dubur serta permukaan dalaman dubur juga mempengaruhi keadaan ini.Untuk merapat dan mengembalikannya.

Makan 1 biji 3 kali sehari
Masukkan 1 biji pil ke dalam faraj selama minima 6 jam setiap malam
(Terbaik diamalkan selama 1 bulan secara berterusan)

4.Mencantikkan payudara (Gebu dan Montok)
Payudara kecil atau lembik disebabkan banyak perkara. Pertama kerana kekurangan hormon dan menyebabkan pertumbuhan terbantut.

Faktor kedua disebab faktor seperti lepas melahirkan anak. Wanita yang melahirkan anak kebanyakannya berlakunya perubahan hormon dan kematian sel-sel kulit.
Armina Plus Tablet mengandungi rumusan yang membantu mencantikkan payudara anda.

Makan 1 biji 3 kali sehari
(Terbaik diamalkan selama 1 bulan secara berterusan)

5.Rawatan Selepas Bersalin
Trauma dengan proses kelahiran – Bayi yang keluar melalui vagina wanita akan menyebabkan tisu vagina yang lembut luka. Apatah lagi, yang digunting (episiotomi) dan dijahit. Luka ini akan mengambil masa sehingga berminggu-minggu untuk sembuh sepenuhnya.

Perubahan hormon dan emosi – Kelahiran anak akan membawa perubahan yang besar dalam hidup. Penjagaan anak dan proses berpantang akan sedikit sebanyak membawa tekanan emosi kepada ibu. Ditambah lagi dengan perubahan hormon yang akan mempengaruhi emosi dan keinginan seksual ibu.
Perubahan fizikal – Jarang wanita lepas bersalin merasa seksi kerana bentuk fizikal yang mengalami perubahan ketara seperti tubuh yang makin berisi, menggeleber, kulit perut merekah dan badan berjerawat. Ibu merasakan dirinya tidak menarik lagi.

Masalah Kelonggaran Faraj :Kawasan faraj juga menjadi longgar dan otot di kawasan berkenaan menjadi lemah dan keadaan akan berterusan jika rawatan yang sepatutnya tidak diambil.
Amirna Plus Tablet :membantu mengembalikan kekuatan otot dan mengetatkan faraj .Menyerap dan membuang kotoran/toxin yang terdapat serta memulihkan se-sel yang rosak.

Makan 1 biji 3 kali sehari
Masukkan 1 biji pil kedalam faraj selama minima 6 jam setiap malam.
(Terbaik diamalkan selama 3 minggu secara berterusan)

6)Meningkatkan Kepuasan Seksual
Antara faktor yang penting dalam hubungan kelamin ialah mencapai kepuasan seksual dimana proses kemutan dan keketatan lubang faraj menjadi antara aspek utama yang mempengaruhi.
Mengekalkan faktor ini amat sukar memandangkan manusia amat dipengaruhi oleh proses penuaan,kematian sel ,trauma,jangkitan kuman/penyakit dan proses melahirkan anak.
Amirna plus tablet mengandungi rumusan yang terbukti bukan sahaja membersihkan kawasan tersebut dan menyerap kotoran malah menguatkan otot faraj/pangkal rahim (bulbo cavernosus) serta mengetat dan merapatkan bahagian sensitf tersebut.

Makan 1 biji 3 kali sehari
Masukkan 1 biji pil ke dalam faraj selama minima 6 jam setiap malam
(Terbaik diamalkan selama 2 minggu secara berterusan)

7.Membersihkan faraj selepas pantang atau haid
Proses haid akan membuang keluar darah, mukus dan sel-sel yang sudah mati. Proses ini berlaku dalam tempoh yang agak tetap daripada masa akil baligh sehinggalah menopaus (putus haid) kecuali semasa mengandung dan penyusuan.

Sering menyebabkan ketidakselesaan dan kekotoran mendap yang menyebabkan jangkitan kuman dan berbagai penyakit lain.

Amirna Plus Tablet terbukti berfungsi menyerap semua kotoran seperti span dan membersihkan kotoran dalam aliran darah dan bahagian yang terbabit.

Makan 1 biji 3 kali sehari
Masukkan 1 biji pil ke dalam faraj selama minima 6 jam setiap malam

(Terbaik diamalkan selama 2 minggu secara berterusan)

AWAS: Dilarang perempuan mengandung dan anak dara menggunakannya.
dilarang perempuan mengandung menggunakannya
anak dara tidak dibenarkan memasukkan pil ke dalam faraj

RAMUAN: CORTON CAUDATUM, HELICTERES ISORA, TRACHYSPERMUMZA AMMI
1 BOTOL ADA : 32 TABLET

Harga:
RM45.00 sebotol
SS RM 50.00 sebotol

POS RM 7
SS RM 10


Sri Aura Pengedar  Amirna Plus Tablet
Hubungi : 019-4763064 utk mendapatkan produk

Isnin, 19 Oktober 2015

CHOCOLATE MOIST CAKE







Bukti berat kek 1kg++

1 pek tepung coklat lembab boleh hasilkan 1kg kek coklat yang moist & tidak terlalu manis wink emoticon

Ramai yang suka kek yang tidak  terlampau manis kan?

Jangan malu-malu whatsapp untuk  pertanyaan atau tempahan.

019-4763064

*  Coklat rice + color rice ada disertakan wink emoticon

( PENJAGAAN IBU BERSALIN - PARAM & PILIS )

* PARAM
Baik untuk mengurangi rasa letih dan lenguh-lenguh pada orang dewasa dan anak-anak. Dapat juga mengubati seliuh atau salah urat. Disapu di seluruh badan supaya badan tidak masuk angin.
RM45.90 (250gm)

* PILIS
Pilis digunakan untuk melegakan sakit-sakit dibahagian ubun dan pening kepala akibat berpantang. Ia dapat mengurangkan kesan gelap mata yang biasanya dialami ibu yang lepas bersalin. Tampal pada bahagian dahi, pakai 2 kali sehari (pagi dan petang).
RM18.90 (50gm)

ANDA GELISAH .....ANDA STRESS

PETUA HATI GELISAH DAN STRESS

Pernah tak hati anda rasa gelisah?
Rasa ketat di dada?
Rasa serabut di dada?
Rasa serabut di kepala?
Rasa nak marah orang?
Rasa ego tebal?
Rasa nak cari kesalahan orang lain sahaja?
Rasa ada benda negatif dalam badan anda?

Petuanya :
Celupkan jari anda ke dalam garam/garam bukit,
😍Baca bismillah
😍mengucap 2 kalimah shahadah 3 kali
😍selawat ke atas nabi muhammad s.a.w 3 kali
😍niat perkara positif dan benda atau sifat yang anda nak buang atau masalah yang anda hadapi diatas tadi.
😍kemudian barulah hisap garam di jari anda tadi

Anda akan rasa tiba2 sahaja anda jadi tenang dan rasa ringan.

Garam juga antara medium yang Allah jadikan utk membantu merawat 330 penyakit termasuklah penyakit rohani dan penyakit hati.

Ingat cara ini akan berkesan bila anda "YAKIN"

INGAT "NIAT sangat POWERFULL" apa yang kita niat akan tarik energy yang kita niat dan fikir. Kalau niat dan fikir positif, positiflah kita dapat. Kalau niat dan fikiran kita negatif, negatiflah kita dapat.

Harap2 dapat membantu cik dan puan sekalian.

Apa yang saya belajar saya cuba kongsikan sebab ada sesetengah bertanyakan cara atasi masalah ini.

(dikongsi dari tulisan seorang teman)

TIPS : MERAWAT MASALAH JERAWAT

TIPS RAWAT MASALAH JERAWAT DENGAN MASKER JERAWAT YANG DIBUAT SENDIRI 😊

Bahan-bahan:
1 sudu besar Madu 
1 sudu kecil Baking soda
Secubit Serbuk kulit kayu manis (jangan banyak nanti panas, pedih dan kulit jadi kemerahan)

Cara pakai :
Campur semua bahan dan sapu pada muka selama 15 minit - 20 minit kemudian bilas dengan air suam.

Pakai setiap hari. 😊 insyallah jerawat kecut dan semakin kurang.

SCRUB BUANG ANGIN DAN HILANGKAN KELETIHAN BADAN SERTA PULIHKAN SEMANGAT

Badan anda banyak angin, anda sering merasa letih, lesu, tidak bermaya dan rasa hilang semangat...!!!!  

Cuba amalkan petua di bawah ini.

Bahan-bahan :
Garam halus
Serbuk lada hitam
Olive oil ( beli yang untuk masak)
Air perahan Limau nipis

Cara membuatnya
Campur ke semua bahan dan simpan dalam satu bekas. (Sukatan agak2), cuma lada hitam jangan banyak sangat nanti panas.

Bila nak guna hanya ambik 2 @ 3 sudu ikut kesukaan anda dan letakkan dalam piring.

Sebelum gosok pada badan, baca dalam hati bismillah, surah al-fatihah, selawat 3x dan niat dalam hati nak buang angin dalam badan, nak segarkan badan, nak pulihkan semangat, nak bersihkan aura negatif, buang penyakit malas dan apa sahaja niat yang positif.

Gosok pada badan terutama kawasan yang gelap, seperti di peha, leher, dan pelipat2 lain.

Guna scrub setiap kali mandi 1 @ 2 kali sehari.

Elok amalkan 41 hari dan kalau boleh amalkan selalu.

selamat beramal 😊. Cuba buat insyallah anda dapat kesan yang positif

(kredit & terima kasih kepada penulis yang sudi berkongsi ilmu di atas)

10 IDEA MENGURANGKAN STRESS ANDA

1.Mandi dengan air garam bukit

2.Belikan untuk diri sendiri bunga kegemaran anda

3.Nikmati pemandangan alam semulajadi di tempat yang banyak tumbuhan seperti di taman rekreasi atau Hutan Simpan.

4.Belanja diri sendiri makanan kegemaran anda.

5.Mendengar muzik yang menaikkan semangat.

6.Baca buku atau majalah kegemaran anda

7.Dapatkan rawatan Manicure atau Pedicure

8.Dapatkan urutan badan

9.Masak menu terbaru yang belum pernah anda cuba

10.Menonton Cerita / Filem menarik


SLIMMING GEL AURA

# SLIMMING GEL AURA
.. membaiki sistem penghadaman
.. menyekat pertambahan berat badan
.. membakar lemak dengan pantas
.. menghalang pembentukan lemak berlebihan
.. meningkatkan metabolisme badan untuk membakar lemak
.. membantu mengekalkan berat badan secara sihat
(bagi yang telah mendapat berat idea)
.. tiada kesan sampingan yang memudaratkan

Kandungan :-
.. aqua
.. menthol
.. polygel
.. eucalyply oil
.. ginger

Cara penggunaan :-
Sapukan Slimming Gel Aura dikawasan yang bermasalah seperti perut, lengan, paha dan pinggul.

Berat : 50gm
pm @ whatsapp : 019-4763064 utk mendapatkan produk


TIPS MENCERAHKAN KULIT / MEMUDARKAN PARUT HITAM @ JERAGAT / MERAWAT JERAWAT

Bahan-bahan:
1 sudu kecil madu
1 sudu kecil serbuk kunyit
1 sudu kecil jus lemon

Caranya:
Campur ke semua bahan diatas dan sapukan pada wajah.

Biarkan selama 15 - 20 minit kemudian bilas dengan air suam.

Boleh diamalkan sehari sekali setiap hari

Selamat mencuba 😍


Isnin, 12 Oktober 2015

TEPUNG KEK SEGERA

Selain menjual produk-produk SPA kami juga ada menjual tepung kek segera dari pelbagai jenis dan rasa yang menjadi kegemaran ramai pelanggan kami.

Antara tepung kek yang mendapat sambutan adalah :-

1) Tepung Kek Cokelat Moist
2) Tepung Kek Red Velvet
3) Tepung Kek Buah-buahan Kukus
4) Tepung Kek Marble
5) Tepung Kek Cokelat Chip
6) Tepung Kek Cheese

Yang istimewanya ialah, dengan tepung kek segera ini, walaupun anda tidak mempunyai kepakaran untuk membuat kek namun hasilnya sangat memberangsangkan kerana kek anda pasti sedap dan menjadi.

Pada yang berminat untuk mendapatkan tepung kek dari kami ini bolehlah menghubungi talian
019-4763064

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Sabah, Sarawak & Brunei











Jumaat, 9 Oktober 2015

Portable Steam Sauna Beauty Spa .

Portable Steam Sauna Beauty Spa .

Wanita dan lelaki kini sangat memperhatikan tubuhnya mulai dari penampilan sampai dengan bentuk tubuh....

Utk menikmati sauna anda tidak perlu lagi ke spa yang mahal setiap kali sauna, lakukan sndiri dgn penuh privasi di rumah sesuai dgn waktu yg anda inginkan!!



Kebaikan bersauna:
1. Mampu mengurangi kadar lemak dalam tubuh
Lemak adalah hal yang sangat di takutkan oleh wanita karena lemak berlebih akan membuat tubuh menjadi sangat buruk.

2. Mampu menghilangkan toksin dalam tubuh .

3. Mengurangi sengal sengal dan membuat tubuh menjadi segar. Kegiatan seharian dan pekerjaan yang stress membuat badan menjadi sengal dan tidak segar.

4. Membantu tidur nyenyak

5. Melancarkan peredaran darah.  Dengan peredaran darah yang lancar tentu saja organ organ dalam tubuh akan menjadi lebih sehat dan tidak mengalami gangguan .

Alat ini sangatlah portable karena design yang unik dapat di kecilkan dan di besarkan sehingga mudah di simpan dan di bawa kemana mana.

Bandingkan apabila anda melakukan beberapa olahraga seperti :
1. Melakukan aerobics selama 30 menit membakar 400 kalori
2. Berbasikal selama 30 menit membakar 250 sampai 500 kalori.
3. Bersauna selama 15 menit mampu membakar 400 sampai 600 kalori
4. Olahraga renang selama 30 menit membakar 400 kalori
5. Melakukan Jogging selama 30 menit membakar 300 kalori

Anda tidak perlu melakukan kegiatan kegiatan tersebut untuk menurunkan lemak anda  apabila telah  telah miliki portable steam sauna beauty spa kerana anda hanya perlu meluangkan sedikit masa untuk bersauna shj untuk menurunkan berat badan.

Dengan pembelian portable steam sauna beauty spa
Percuma kerusi sauna
Percuma pengurut kaki
Percuma herba sauna
Caj  pos yang sangat minimal utk bagi Semenanjung Malaysia

Kami juga menawarkan peluang berniaga tanpa modal
Ingin berniaga tanpa modal ???
Jadi lah dropship Sauna set mudah alih ini !!
Dropship di alu2kan di seluruh Malaysia

Berminat hubungi kami : 012-4763064 / 012-5734408 (Pn Ana / Pn Nani)

JUS KUNYIT ASAM SIREH


TESTIMONI PENGGUNA JUS KUNYIT ASAM SIREH




BERSAUNA

1. Bersauna selama 15 minit mampu membakar 400-600 kalori.
2. Aerobics selama 30 minit membakar 400 kalori
3. Berbasikal selama 30 minit membakar 250 – 500 kalori.
4. Jogging selama 30 minit membakar 300 kalori
5. Berenang selama 30 minit membakar 400 kalori

Jadi yang manakah menjadi pilihan anda untuk membakar kalori...dengan cepat dan mudah
Anda boleh saja bersauna di SPA-SPA di tempat anda atau boleh saja melakukannya di rumah.

Untuk mendapatkan
Portable Sauna rm400
whatsapp 019-4763064 / 012-5734408 (Pn Ana / Pn Nani)
Caj Pos RM30.00  (Semenanjung Malaysia)

Percuma :
Pengurut kaki bernilai RM25.00
Kerusi Sauna bernilai RM35.00


Khamis, 8 Oktober 2015

JUS KUNYIT ASAM SIREH

Alhamdullilah....
Rezeki Jus Kunyit Asam Sireh..
Setiap hari ada saja pelanggan baru yang order untuk mencuba manakala pelanggan lama pula akan repeat order.
Apabila kesihatan mula di ambil berat
Sihat dengan produk alami
Jom semak kenapa ramai yang repeat order????? 
Kami menjual secara runcit dan borong
Penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah, Sarawak dan Brunei
Hubungi : 019-4763064 / 012-5734408 (Pn Ana / Pn Nani) untuk keterangan dan info tentang produk







CAHAYA 7 BUNGA

Gabungan 7 jenis bunga lavender, rose, zaffron, melur, orkid,ylang-ylang dan daisy

- Mencantikkan & menaikkan seri wajah.
- Menghalang bau tidak enak
- Mengurangkan tekanan dan tension
- Meningkat kan keyakinan diri
- 100% Pati bunga-bungaan yang mengandungi aura yang tinggi
- Membersih energy aura yang kotor dan negatif
- Meningkatkan daya pemikiran yang positif
- Merapatkan hubungan dengan orang tersayang
- Jika disertai dengan niat yang baik Insya Allah niat yang baik tercapai

Untuk mendapatkan produk hubungi 019-4763064 / 0125734408 (Pn Ana / Pn Nani)
Kami menjual secara runcit dan borong.


Cahaya Bidara Shower Gel (Bidara Shower Gel) @ Sri Aura Beauty & SPA

Semalam tertinggal hand-phone di pejabat, pagi tadi terlihat message yang panjang dari bakal pelanggan yang mahu memborong cahata bidara shower gel.

Alhamdulillah rezeki di pagi Jumaat yang barakah, 18 liter Shower Gel telah di tempah oleh pelanggan yang jauh.  Di sebabkan urgent, kami menghantar sendiri ke tempat pelanggan.  Kepuasan pelanggan adalah matlamat kami.

Pembelian Borong - Pek 3Litre/botol
Hubungi kami di talian 019-4763064 / 012-5734408 untuk info.




Cikgu Narzuki Online - Prinsip Perakaunan SPM

Untuk anak-anak yang bakal menduduki peperiksaan SPM tidak lama lagi.  Ini salah satu blog yang sangat berinformasi, khusus untuk anak-anak yang  mengambil Prinsip Perakaunan.

Lawatilah blog cikgu narzuki ni, banyak sangat yang telah dikongsi oleh beliau

http://cgnarzuki.com/

Sungguh mulia usaha cikgu ini.

TIPS : PENGURUSAN MASA UNTUK WANITA BEKERJAYA

Aku adalah seorang isteri dan ibu yang bekerjaya.  Selain bertugas di waktu pejabat 9:00 pagi hingga 6:00 petang.  Malam usai solat maghrib aku akan mula menghabiskan masa di hadapan komputer riba, update barangan dan produk SPA yang kami jual secara online dan offline.  Selain itu menguruskan packing untuk pelanggan serta update stok.  Aku bekerja 5 hari seminggu di pejabat namun untuk urusan business SPA aku bekerja setiap hari sepanjang minggu.

Selain bekerja, menguruskan bisnes SPA dan pengeluaran produk homemade SPA aku juga menguruskan semua urusan rumah-tangga seperti ibu-ibu dan isteri-isteri yang lain.

Kebiasaannya aku akan memastikan urusan mengemas, mencuci pakaian atau apa saja pekerjaan yang berat di lakukan pada hari Sabtu.  Kerana sekiranya pada kedua-dua hari bercuti  hujung minggu aku menyibukkan diri dengan urusan mengemas dan sebagainya maka pada hari Isnin aku pasti merasa letih. Jadi apa sahaja tugasan yang perlu aku selesaikan pasti akan aku selesaikan pada hari Sabtu dan hari Ahad aku khususkan untuk berihat dan tanpa aktiviti yang lasak dan memenatkan.  Malah setiap hari Isnin merasa fresh sahaja untuk permulaan minggu di pejabat.

Jadi nasihat dan saranan untuk ibu-ibu dan isteri-isteri yang bekerjaya, pastikan anda mempunyai cuti rehat untuk diri anda...walaupun hanya sehari sahaja namun ianya pasti sangat bermakna.

Rabu, 7 Oktober 2015

SPA SOAP (HOMEMADE)

Memang best sangat sejak menggunakan SPA Soap ni semasa mandi, badan terasa segar sangat. Antara bauan kegemaran ialah Lavender, di gunakan pada waktu malam untuk kesegaran di waktu sepanjang malam.  Sabun dengan wangian serai pula di gunakan pada waktu badan terasa sengal-sengal kerana ianya sangat sesuai untuk membuang angin.  Manakala untuk kesegaran sepanjang hari pula akak menggunakan sabun sakura.  Wangian dari bunga sakura sungguh menyegarkan badan sepanjang hari. 

Sabun dengan aroma cinnamon atau kulit kayu manis pula adalah untuk memudarkan parut.  Sabun spa beraroma sesuai untuk badan bagi melembutkan dan juga melembabkan kulit badan dalam pelbagai-bagai jenis aroma seperti butterfly pie , sakura,lavender dan cinnamon.
Harga pasaran : RM 14.00

kalau ada yang nak mencuba, boleh hubungi : 019-4763064 / 012-5734408



Isnin, 5 Oktober 2015

KEBAIKAN BIDARA

SEMUANYA DENGAN IZIN ALLAH...
Kepada yg sukar utk dptkan daun bidara, kami ada menjual PATI BIDARA dan SHOWER GEL BIDARA keluaran SRI AURA SPA - CAHAYA BIDARA dijadikan mndian sebagai bilasan terakhir. Manakala SHOWER GEL BIDARA sesuai digunakn dr hujung rambut hingga ke hujung kaki..
Utk maklumat lnjut hubungi kami di 0125734408/01946763064




BORONG DAN PENJENAMAAN SEMULA

Alhamdullilah... Rezeki borong hampir setiap hari
Rezeki tak pernah salah alamat..
Sentiasa Bersangka Baik Dengan Allah
Jagalah Hubungan Baik Dengan Allah
Nescaya Allah akan menjaga keperluan kita

Kami ingin membantu mereka yang ingin mendapatkan produk-produk SPA daripada kami secara runcit, borong dan untuk penjenamaan semula