Rabu, 30 Disember 2015

SET AURA KUNYIT


KHASIAT KRIM KUNYIT AURA - 5gm
🌺Mengecutkan jerawat
🌺Mengurangkan Pigmentasi/Jeragat dengan berkesan
🌺Membersihkan kulit muka
🌺Awet muda
🌺Melicinkan kulit muka
🌺Mencerahkkan kulit muka
🌺boleh mengecutkan jerawat skaligus hilang jerawat yg baru tumbuh
🌺menghilangkan tompok2/bintik2 hitam

CARA MENGGUNAKAN KRIM KUNYIT AURA🌸
Cuci muka terlebih dahulu.Setelah bersih barulah sapukan krim kunyit secara nipis keseluruh muka.Gunakan pada waktu malam.
🌸
Krim Kunyit dirumus khas utk hilangkan jeragat dan parut2 jerawat secara efektif dan berkesan diperbuat drpd sumber alam semulajadi  dan 🌸kesan dapat dilihat dalam tempoh 1 minggu

KHASIAT & MANFAAT
- TUMERIC LEMON SOAP - 10gm
💐Mengurangkan peluh dan bau badan
💐Memudarkan parut jerawat/jeragat pada kulit / badan
💐Memperbaiki luka kesan jerawat
💐Mencerah dan menghaluskan kulit
💐Sekatakan tona kulit pada T zone
💐Memperbaharui kulit yang rosak
💐Menyengarkan badan
💐Mengurangkan minyak
💐Mengebukan kulit
💐Mengecilkan pori2 pada wajah
💐Mengekalkan kelembapan kulit
💐Mengurangkan tompok hitam
💐Menegangkan kulit wajah

PENYENGAR AURA - 60ml
🌸Menanggalkan kesan2 kotaran pada kulit wajah
🌸Membantu mengecilkan pori2 pada wajah
🌸Boleh digunakan sebagai spray muka ketika mengantuk
🌸Menyegarkan kulit



Harga : RM38.00 (Penghantaran percuma)
Hubungi : 0194763064 untuk mendapatkan produk

Pulihkan Aura Bocor

Salah satu Cara Terbaik untuk sentiasa punya Aura yg bagus, Spray Serum Mawar, selepas Istighfar 3x dan Selawat 3x.
Aura kita Bocor ketika : - Sedang Marah - Over Stress - Bercakap perkara Negatif - Mengumpat orang

Aura Bocor????

Teks : Rozaina Ibrahim

Setiap Orang di Anugerahkan Aura Wajah dan Aura Diri agar kita lebih Teserlah kerana AURA itu lebih Besar dari Cantik. Contoh : Walaupun Wajahnya tidak begitu Cerah namun Mata asyik nak memandang wajah itu tanpa jemu, seakan-akan ada sesuatu , sesuatu itulah dipanggil AURA.
Namun berapa ramai yang tahu Rahsia Menyerlahkan Aura Wajah dan Diri? InsyaAllah dengan Izin Allah, Saya akan kongsikan beberapa Tips Bagaimana untuk Menjaga Aura Diri melalui Produk Aura Mawar
Saya Yakin dan Percaya, Anda akan Lihat Wajah anda lebih berseri-seri dari Biasa, Anda akan Dengar Suami menegur anda Berbeza serta suka melihat wajah anda selalu dan Anda akan Rasa Hidup ini sangat Indah untuk dinikmati Kerana apabila Aura kita bagus, Dengan Izin Allah hanya yang bagus dan baik-baik shj yang hadir mengelilingi Diri.
Cara terpantas untuk Pulihkan Getaran Aura pada bila-bila masa samada di dalam kereta, semasa meeting, di ofis tempat kerja atau di rumah.
- Istighfar 3x - selawat 3x - ambil Serum Mawar dan Spray pada Wajah

LEMBABKAN KULIT

Teks : Rozaina binti Ibrahim



❤ Lembabkan kulit ke tahap Maxima 

SERUM MAWAR ANTI AGING



HILANGKAN PARUT BARU



❤ Hilangkan Parut Baru dengan Serum Mawar ZeeTa
Hanya denga semburan  semudah pisstt..pisstt..pisstt jer
019.476.3064...
019.476.3064...



LAWAN GARIS HALUS



❤ Lawan Garis Halus dengan Serum Mawar Zeeta

☎ 019.4763064
☎ 019.4763064
...
Utk pertanyaan


Khamis, 26 November 2015

KEAJAIBAN BIDARA

Teks : Rozaina Ibrahim

Sabun Bidara, Bidara Shower Gel dan Minyak Urut Bidara
InsyaAllah dapat membantu sekiranya anda mengalami masalah berikut 

Mild Stroke,
Stroke  dan
Masalah Saraf 


SHOWER GEL CAHAYA BIDARA

Teks : Rozaina Ibrahim
Foto : Rozaina Ibrahim

Keistimewaan Shower Gel oleh Women Secret by Sri Aura  Beauty  adalah 
# Sebagai Shampoo Rambut
# Sebagai Shampoo Badan
# Sebagai Pencuci Bahagian Intim

Kegunaan dari  hujung rambut sehingga  ke hujung kaki

Khasiat :-
.. merawat gangguan makhluk halus
.. merawat dan mencegah sihir
.. memberikan kesegaran tubuh badan
.. terapi rawatan diri
.. menyegarkan diri dan menghilangkan rasa lesu

Kandungan :-
** Daun bidara
** Minyak lavender
** Esktrak Peppermint




SABUN BIDARA AS'SYIFA Keluaran Women Secret - Sri Aura Beauty

Teks : Rozaina Ibrahim
Foto : Rozaina Ibrahim

ALTERNATIF BERIKHTIAR DENGAN SABUN BIDARA AS'SYIFA 

Penggunaan Sabun Bidara As'Syifa boleh digunakan sebagai alternatif khusus untuk  merawat penyakit-penyakit kerohanian  seperti gangguan emosi, sukar untuk tidur, gangguan makhluk halus, perbuatan sihir, pendinding serta gangguan jin.

Alhamdulillah sejak pembabitan kami mengeluarkan produk Sabun Bidara ini telah banyak penyakit kerohanian serta masalah kulit seperti gatal dan alergi pada kulit telah sembuh dengan izin Allah.

#Kami menjual secara runcit dan borong
#Hubungi : 019-4763064 


BEAUTIFUL WOMEN SECRET JUICE - Rahsia Kekal Jelita Dan Perawan

Teks : Rozaina
Flyers : Rozaina

Alhamdulillah sejak terbabit secara serius dengan penghasilan Jamu Kunyit selepas belajar dari Mak Bidan moden Pn Mala,  Tempahan di terima setiap hari dari pelanggan.  Hati merasa sangat bersyukur serta berharap agar  Jamu Kunyit - Beautiful Women Secret Juice dapat memberi manafaat kepada tubuh badan pelanggan-pelanggan yang kami sayangi.  InsyaAllah.

Kami membuat penghantaran ke seluruh Malaysia & Kami juga  membuka peluang kepada sesiapa sahaja yang berhasrat untuk bergabung dengan kami sebagai agen kami di seluruh Malaysia

Hubungi :  019-4763064 untuk sebarang pertanyaan dan keterangan produk.



Khamis, 5 November 2015

JAMU KUNYIT ASAM SIREH MOK CUN

Teks : Rozaina
Foto Flyers : Rozaina

Pada yang berminat untuk mendapatkan JAMU KUNYIT ASAM SIREH MOK CUN
Boleh hubungi : 019-4763064 (Kak Ana)

** Jamu hanya diproses bila ada tempahan untuk kekalkan kesegaran jamu


BIDARA

Teks : Rozaina Ibrahim


Pasti setiap dari kita pernah mempunyai pengalaman berubat dengan perubatan Islam untuk sakit-sakit mistik dan penggunaan bahan utamanya pula adalah ‘daun bidara’ untuk perubatan jenis mandian. Perawat akan meminta anda memetik daun bidara yang rata2nya hanya terdapat di kawasan tanah perkuburan ataupun masjid. Kemudian setelah di ruqyahkan dengan ayat2 suci dan doa2 daun bidara tadi perlu pula di tumbuk untuk mendapatkan patinya dan di campurkan dengan air untuk di buat bilasan akhir mandian. Kadang2 anda diperlukan untuk mandi selama tiga hari berturut dan menyedihkan bila daun bidara yang di petik itu telah mula kecut & kering, walaupun telah di tumbuk tetap sukar untuk mendapatkan air dari daun tersebut. Ini pernah di alami sendiri oleh akak.
Tapi sejak menghasilkan Sri Aura Bidara Shower Gel, sangat mudah sekali malah boleh di gunakan seisi keluarga dan yang paling best ialah bauan dari Bidara Shower Gel ni sangat wangi dan menenangkan. Sekarang akak sekeluarga hanya menggunakan Bidara Shower Gel ini utk mandian kerana ianya dah sah-sah halal, suci dan bersih serta dpt digunakan tanpa was-was, serta melindungi keluarga dari semua gangguan halus atau mistik.
Selain bidara shower gel kami sekeluarga juga adalah pengguna tegar pati Cahaya Bidara yang kami gunakan untuk bilasan mandian akhir bila perlu serta digunakan untuk merenjis kediaman serta bilik.
Alhamdulillah kini kami juga telah mempunyai produk baru yang masih lagi berasaskan daun bidara iaitu, Sabun Aura Bidara yang akan berada di pasaran pada petengahan bulan November nanti. InsyaAllah.
Hubungi kami melalui pm @ whatsapp 019-4763064 utk maklumat tentang produk bidara dari kami.

3 IN 1 - BIDARA SHOWER GEL

BIDARA SOAP

CAHAYA BIDARA (PATI BIDARA)


SERVIS TERAPI URUTAN - BIDAN PUTERI SULONG

Teks : Rozaina Ibrahim
Foto Flyers : Rozaina Ibrahim

Kepada yang berminat untuk mendapatkan   servis urutan  dan mendapatkan Set Bersalin Bidan Puteri Sulong bolehlah menghubungi akak di talian : 019-4763064 (Kak Ana) untuk temujanji.
InsyaAllah akan cuba untuk memberikan servis terbaik pada setiap masa.

Untuk sementara waktu, servis urutan hanya dapat di tempah pada cuti hujung minggu dan selepas waktu kerja sahaja.


Terapis Urutan

Teks : Rozaina Ibrahim
Foto : Carian Google

Sebelum menghadiri kelas urutan tradisional dan urutan dalam pantang pada 24 dan 25 November 2015 yang lepas dengan Cikgu Mala, minat ke arah urutan tak begitu teserlah sangat.  Mungkin kerana minat itu belum di gilap tetapi Alhamdulillah semenjak menghadiri kelas tersebut minat dan kecenderungan untuk menjadikan urutan sebagai profession sambilan mula mengamit-gamit perasaan.

Baru dapat merasakan bahawa dengan jari-jemari yang magik ini aku dapat membantu ramai sahabat dan pelanggan yang memerlukan khidmat urutan.  Minat mula berkobar-kobar apabila telah tahu skil urutan yang betul.

InsyaAllah akan berusaha untuk menambahkan lagi ilmu-ilmu dalam bidang urutan dari masa ke semasa demi untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik buat keluarga, sahabat dan pelanggan.



Rabu, 28 Oktober 2015

KEBAIKAN URUTAN BADAN

Teks: Rozaina
Foto : Carian Google

KEBAIKAN URUTAN BADAN

TEKANAN sering kali dialami kebanyakan wanita sama ada pelajar, suri rumah atau wanita bekerjaya. Beban di tempat kerja yang tiada kesudahan menyebabkan mereka mudah sakit kepala, badan terasa lesu dan cepat marah. Lebih merumitkan lagi sikap kita sendiri yang tidak mengambil berat faktor senaman.
Wanita mudah mengalami tekanan dan bahagian tubuh yang sering menerima kesan ialah leher, bahu dan kepala.
Ketiga-tiga bahagian ini berkait rapat. Justeru, apabila ‘stress’ kepala akan turut sakit.
Leher dan bahu akan tegang. Jika kita memicit bahagian ini akan terasa seperti ada benjolan menyebabkan darah tidak dapat mengalir dengan lancar sekali gus menyebabkan timbulnya migrain dan insomnia.
FAEDAH URUTAN
-Menyingkirkan lebihan toksin badan.
-Mengurangkan kadar denyutan jantung dan tekanan darah.
-Merehatkan otot-otot yang selama ini mungkin mengalami ketegangan.
-Melicinkan tekstur kulit yang menjadi organ tubuh manusia paling besar.
-Melancarkan sistem pencernaan.
-Membentuk badan.
-Menyeimbangkan minda, rohani dan jasmani.
-Mengurangkan kebimbangan dan tekanan mental.



Kursus Urutan Tradisional & Rawatan Dalam Pantang,

    Teks : Rozaina Ibrahim
    Photo : Rozaina Ibrahim

    Alhamdulillah pada 24 & 25 Oktober yang lepas telah selesai menghadiri Kursus Urutan Tradisional & Rawatan Dalam Pantang, anjuran Puan Mala, dari Mala Prima Enterprise bertempat di SPA Flora Fantasia.

    Walaupun hanya dua hari kursus di jalankan tetapi ianya adalah dua hari yang padat. Pada hari pertama kami di ajar tentang point-point  dan teknik-teknik urutan seluruh badan dan urutan pada  bahagian-bahagian asset penting wanita yang telah diabaikan.

    Manakala pada hari kedua pula kami di ajar memproses Jamu Jus Kencur Kunyit dan pembuatan minyak panas serai wangi. Selesai pembuatan produk kami diajar pula tentang mandi aura sintok limau. Lepas dah bergilir-gilir memandikan sesama peserta kami teruskan dengan praktikal pakej rawatan bersalin dari mula sampai akhir untuk servis berpantang dan , practikal kami merangkumi :-

    ‪#‎urutan‬ tradisional
    #urutan payudara
    #urutan pinggul
    #urutan sengkak @ naik peranakkan
    ‪#‎bertungku‬
    ‪#‎berbengkung‬ moden @ zig-zag
    ‪#‎berpilis‬
    ‪#‎berparam‬ badan
    ‪#‎bertapel‬ perut

    Cikgu memang mengajar dengan bersungguh dan semua dikongsi dgn kami, Alhamdulillah dan sesama perserta jugga tak lokek ilmu berkongsi apa yang mereka tahu..

    InsyaAllah dah bersedia untuk  menerima booking dari pelanggan









    .

Minyak Serai Wangi Keluaran Puteri Sulong

Teks : Rozaina Ibrahim
Photo : Rozaina Ibrahim

Minyak Panas Serai Wangi keluaran Puteri Sulong sangat sesuai di gunakan untuk urutan badan pada ibu-ibu  yang  baru melahirkan ataupun sesiapa saja yang sering merasakan badan tidak segar  akibat lenguh-lenguh, kebas-kebas dan mengalami masalah angin banyak dalam badan.

Hanya sapu di bahagian tersebut dan anda akan merasai kesannya serta-merta, InsyaAllah.

Berminat untuk mendapatkan Minyak Panas Serai Wangi @ Puteri Sulong ni bolehlah menghubungi talian : 019-4763064.  Kami menjual secara runcit dan borong




URUTAN @ MENGURUT

    Teks: Rozaina Ibrahim
    Photo : Carian Google

    Fakta tentang Urutan yang mungkin kita tidak ketahui :-

    # Dari segi fizikal
     - Menghilangkan tekanan
     - Memberi keselesaan
     - Memperbaiki peredaran darah
     - Menghilangkan keletihan & kelesuan
     - Memberi tenaga baru pada tubuh yang tidak bermaya

    # Dari segi Psikologi
     - Memberi ketenangan
     - Rasa relaks

    Maka kesimpulannya urutan itu sangat penting untuk kesegaran diri kita.

    Pada sahabat-sahabt hati yang menghadapi salah satu dari sintom diatas..cepat-cepatlah berurut agar badan kembali segar-bugar


Khamis, 22 Oktober 2015

BENTAN (IBU-IBU DALAM PANTANG)

APAKAH ITU BENTAN ???
======================
Bentan adalah keadaan di mana seorang ibu yang berpantang tiba2 tidak sihat sehingga mengganggu keselesaan dan mengakibatkan kesakitan yang tidak dapat diketahui puncanya secara tiba2.
Ia selalu terjadi di awal tempoh berpantang kerana dipercayai ketika tempoh ini, keadaan dalaman ibu yang masih lemah.

Tetapi ada juga kes bentan yang terjadi di tempoh penghujung berpantang dan kadang2 selepas tempoh berpantang.

JENIS2 BENTAN, SIMPTOM, PUNCA & CARA RAWATAN
1. Bentan Urat
Badan ibu tiba2 lemah / demam / bisa2 urat & setiap sendi badan seperti lutut dsb.
Seluruh otot badan akan berasa tgang & kekejangan.

**Selalunya keadaan ini berlaku apabila ibu terlalu aktif @ melakukan aktiviti fizikal yang melampau.
Sebab tu sy selalu pesan kat customer, kerja yang orang berpantang boleh buat hanya : Lipat baju & belek baby.

Sesiapa yang sibuk2 nak sapu sampah, mop lantai, sendiri mau ingat la.
Kadang2 tak boleh terima alasan diorang yang kononnya "saya kesiankan mak saya, kak".
Tapi lepas dah bentan, korang still susahkan mereka. Tapi kali ini berkali ganda. Sebab diaorang kena jaga korang, bayi yang baru lahir, anak2 kecil yang lain & suami korang.

So, mana relevannya sikap "kesian" kamu tu?

Kalau dah jadi macam ni tolong JANGAN MENGURUT. Sebab kalau mengurut, urat tu jadi lagi sakit. Apa yang perlu dilakukan adalah sapu minyak panas ke seluruh badan & start bertungku / bertuam sehingga pecah peluh.

Tuaman / tungku perlu dilakukan di seluruh tubuh dengan sekata.

2. Bentan Urat Peranakan / Urat Rahim (ari-ari)
Kesakitan di bahagian ari-ari yang sederhana @ terlampau sakit sehingga tumpah darah.
Kadang2 kesakitan ini menyebabkan lutut bertemu dagu sehingga susah untuk meluruskan badan si ibu.

Selalunya terjadi jika ibu2 mengangkat benda2 berat.
Kalau korang nak tau, masa dalam pantang ni, air dalam cerek tu pun dah dikira berat tau.
Sebab tukalau dalam pantang, janganlah korang nak dukung anak2 korang yang sealin newborn korang tu.

Bentan urat peranakan juga boleh terjadi jika ada ibu2 langgar pantang ; berjimak masa dalam tempoh 44 / 100 hari berpantang.

Kalau bersalin normal, tak boleh bersama suami selama 44 hari.
Kalau yang menjalani pembedahan, tak boleh bersama dengan suami selama 100 hari.
Sesiapa yang melanggar pantang ni memang parah akibatnya.

Bukan sahaja berjimak, kalau korang na "ringan2 or stim2 ngan suami sehingga menaikkan syahwat pun tak boleh sebenarnya nanti urat tu kembang
.
Sebab tu jugak la orang tua dulu2 kalau time berpantang, memang kena halau suami tu dengan mak bidan / mak mertua.

Para suami kena tido luar sampai ibu abis berpantang.

Urat besar ialah urat buluh rahim yang melalui bahagian pinggul yang dikenali sebagai urat sum.
Ibu2 yang mengalami bentan urat besar ini akan merasa lenguh & sakit di ats bahagian tongkeng (belakang). Selalunya terjadi pada ibu2 yang bersakin secara pembedahan.

Kadang2 kesakitan di bahagian pinggang & tumit yang serius sampai ibu jalan terjengket2.

Jika dibiarkan, ibu boleh berjalan capik seumur hidup.

** kalau bentan urat besar ini terjadi, bakar batu tungku. Di atas alas batu tungku, tabur ibu kunyit dan limau nipis yang telah dikisar (blender). Letak batu tungku & balut.

Letak kain dibahagian pembukaan faraj & start bertungku. Lepas dah tungku bahagian permukaan faraj tu, letak batu tungku atas lantai, lepas tu dengan posisi satu kaki melutut & satu kaki lagi menegak sehingga bahagian alat sulit dan dubur berada di atas batu tungku.

Rawatan ini perlu dilakukan selama 3 hari berturut2.

Bagi yang sampai tahap tumpah darah, buat tangas kering.\

Caranya : Cuma bahan tu hanya pakai ibu kunyit & pati limau nipis.
Sebab itulah ibu berpantang digalakkan banyak banyakkan berehat , jgn terkena hujan walaupon tempiasnya , jgn suka mandi lama lama , jgn main air ( kalau pinggan pun jangan basuh . minta tolong orang lain basuhkan ) , elakkan mandi budak , dan janganlah angkat berat berat (even anak kecil korang ) . 

Kerana sakit bentan ni memang tak  tertanding dan sakitnya boleh buatkan ibu ibu berpantang merana .
Dan sebab itu saya galakkan setiap wanita PERLU ada 1 batu sungai .


.
Kelab pakar hamil

TIPS: HILANGKAN SELSEMA ANAK KECIL

Teks : Google
Foto : Google

Petua Hilangkan Selsema Anak Kecil heart emoticon

Saya masih amalkan petua turun temurun ni..guna kunyit hidup sapu perlahan-lahan di hidung anak..InsyaAllah tak lama selsema akan kering sendiri..boleh cuba di rumah jika anak diserang selsema

Jom share 👍🏻 "sharing is caring"

.

Jerebu Dan Kesihatan

Teks : Rozaina Ibrahim

Sejak kebelakangan ini keadaan cuaca di Malaysia sudah semakin membimbangkan dengan Indek Pencemaran Udara yang tinggi hampir di seluruh Malaysia.  Klinik dan hospital  pula di penuhi dengan pesakit-pesakit yang ingin mendapatkan rawatan akibat demam, batuk dan selsema. Yang kasihan ialah anak-anak dan mereka yang mengidap Asma dengan keadaan cuaca  jerebu tahap kesihatan mereka amatlah membimbangkan.

Akakpun baru saja hampir sembuh dari demam minggu lepas tapi bila keadaan jerebu yang  semakin buruk, tekak mula terasa sakit-sakit kembali dan mata mula terasa pedih.  Apa yang dapat dilakukan hanyalah dengan meminum banyak air dan sering mencuci muka apabila terdedah dengan agak lama di luar.

Kasihan juga pada anak-anak yang bakal menduduki SPM tidak lama lagi kerana dah banyak kali sekolah terpaksa di tutup kerana keadaan cuaca yang tidak mengizinkan untuk mereka berada di sekolah.  

Ya Allah Engkau lindungilah kami dari segala kesulitan dan kesusahan akibat Jerebu ini dan berikanlah kami kesihatan yang baik dan berikanlah kami ketabahan untuk terus mengharungi situasi ini Ya Allah.  Amin.

VITAMIN C ROSEHIP MIMY

seorang gadis telah berhabis wang  beribu-ribu hanya kerana nak dapatkan kulit yang mulus dan cantik. Memang tak dinafikan nak jumpa produk terbaik bukan senang plus harga mampu milik. Tapi bila dah cantik  barulah tahap keyakinan diri dan kepuasan diri lebih tinggi.  Nak berjumpa dengan orang lain pun dah tak segan-silu lagi .

Sms atau  whatsapp  +6019-4763064 untuk info produk


VITAMIN C ROSEHIP OLEH MIMY BEAUTY

Banyak kebaikan vitamincrosehip mimy ni,  nak cerah, nak hilangkan jerawat, nak cerahkan badan, atau  nak hilangkan parut pun boleh.. Sms atau  whatsapp +6019-4763064





AMIRNA PLUS TABLET - HERBA TERBAIK UNTUK WANITA



Rumusan herba terbaik untuk penyakit-penyakit wanita yang mungkin menjejaskan keharmonian rumah tangga dan rumusan herba terbaik untuk mengembalikan keceriaan hubungan suami isteri.
Amirna Plus Tablet mengandungi campuran herba terpilih yang terbukti mampu merawat dan menyembuhkan beberapa masalah kesihatan wanita.Rumusan turun menurun sejak 1913.Sudah berjaya membantu ramai kaum wanita yang menghadapi masalah kesihatan.Pengambilan yang berterusan akan membantu melambatkan proses monopause.

Khasiat, Keterangan & Cara Penggunaan:
Rumusan herba terbaik untuk penyakit-penyakit wanita yang mungkin menjejaskan keharmonian rumah tangga dan rumusan herba terbaik untuk mengembalikan keceriaan hubungan suami isteri.

1.Penyakit keputihan (Candidiasis Vaginal ,Vulvovaginal Candidiasis)
Ciri-ciri penyakit ini adalah cairan bening yang dikeluarkan oleh alat kelamin intim wanita yang berbau menyengat, cairan bening, agak kental, berwarna putih, kekuning-kuningan, kehijau-hijauan atau kemerah-merahan yang keluar dari vagina.
Salah satu ciri yang lain adalah keluarnya cairan tersebut diikuti gejala rasa gatal, iritasi, rasa nyeri saat berhubungan intim, rasa nyeri pada perut bahagian bawah, berbau atau aroma tidak sedap kadang-kadang diikuti oleh pendarahan.

Cairan bening yang dikeluarkan atau disekresi organ kelamin wanita pada bahagian rahim(uterus), leher rahim (cervix uterus) dan vagina akibat terinfeksi organ tersebut oleh mikroorganisme.

Makan 1 biji 3 kali sehari
Masukkan 1 biji pil kedalam faraj selama minima 6 jam setiap malam.

2.Sengugut (Dysmenorrhoea)
Himpunan simptom fizikal, psikologi, dan emosi yang berkait dengan kitaran haid wanita. Berkait rapat dgn proses ovulasi yg berlaku pada kitaran haid.kesakitan sengugut primer oleh pengeluaran PROSTAGLANDIN dari dinding rahim secara berlebihan menyebabkan pengecutan otot rahim berlaku dgn lebih kuat.

Makan 1 biji 3 kali sehari
(Terbaik diamalkan selama 1 bulan secara berterusan.

3.Merapatkan Pangkal Rahim / Faraj
Otot faraj dan kawasan perinium akan menjadi semakin lemah dengan pertambahan usia.
Armina Plus Tablet - Herba Terbaik Untuk Wanita
Sewaktu kehamilan, tubuh wanita mengalami beberapa perubahan fizikal. Selepas kelahiran, tubuh wanita juga mengalami perubahan termasuk pada faraj yang didapati tidak lagi sama seperti dulu.
Hubungan seks tidak lagi memuaskan seperti sebelumnya. Koyakan faraj yang anda alami mungkin berlebihan memandangkan saiz bayi yang dilahirkan dikategorikan sebagai besar (melebihi 4 kg).
Prosedur forseps juga boleh menyebabkan trauma pada faraj kerana ia membabitkan guntingan episiotomi yang lebih panjang. Trauma yang dialami seperti koyakan pada faraj, koyakan pada serviks dan keadaan otot dubur serta permukaan dalaman dubur juga mempengaruhi keadaan ini.Untuk merapat dan mengembalikannya.

Makan 1 biji 3 kali sehari
Masukkan 1 biji pil ke dalam faraj selama minima 6 jam setiap malam
(Terbaik diamalkan selama 1 bulan secara berterusan)

4.Mencantikkan payudara (Gebu dan Montok)
Payudara kecil atau lembik disebabkan banyak perkara. Pertama kerana kekurangan hormon dan menyebabkan pertumbuhan terbantut.

Faktor kedua disebab faktor seperti lepas melahirkan anak. Wanita yang melahirkan anak kebanyakannya berlakunya perubahan hormon dan kematian sel-sel kulit.
Armina Plus Tablet mengandungi rumusan yang membantu mencantikkan payudara anda.

Makan 1 biji 3 kali sehari
(Terbaik diamalkan selama 1 bulan secara berterusan)

5.Rawatan Selepas Bersalin
Trauma dengan proses kelahiran – Bayi yang keluar melalui vagina wanita akan menyebabkan tisu vagina yang lembut luka. Apatah lagi, yang digunting (episiotomi) dan dijahit. Luka ini akan mengambil masa sehingga berminggu-minggu untuk sembuh sepenuhnya.

Perubahan hormon dan emosi – Kelahiran anak akan membawa perubahan yang besar dalam hidup. Penjagaan anak dan proses berpantang akan sedikit sebanyak membawa tekanan emosi kepada ibu. Ditambah lagi dengan perubahan hormon yang akan mempengaruhi emosi dan keinginan seksual ibu.
Perubahan fizikal – Jarang wanita lepas bersalin merasa seksi kerana bentuk fizikal yang mengalami perubahan ketara seperti tubuh yang makin berisi, menggeleber, kulit perut merekah dan badan berjerawat. Ibu merasakan dirinya tidak menarik lagi.

Masalah Kelonggaran Faraj :Kawasan faraj juga menjadi longgar dan otot di kawasan berkenaan menjadi lemah dan keadaan akan berterusan jika rawatan yang sepatutnya tidak diambil.
Amirna Plus Tablet :membantu mengembalikan kekuatan otot dan mengetatkan faraj .Menyerap dan membuang kotoran/toxin yang terdapat serta memulihkan se-sel yang rosak.

Makan 1 biji 3 kali sehari
Masukkan 1 biji pil kedalam faraj selama minima 6 jam setiap malam.
(Terbaik diamalkan selama 3 minggu secara berterusan)

6)Meningkatkan Kepuasan Seksual
Antara faktor yang penting dalam hubungan kelamin ialah mencapai kepuasan seksual dimana proses kemutan dan keketatan lubang faraj menjadi antara aspek utama yang mempengaruhi.
Mengekalkan faktor ini amat sukar memandangkan manusia amat dipengaruhi oleh proses penuaan,kematian sel ,trauma,jangkitan kuman/penyakit dan proses melahirkan anak.
Amirna plus tablet mengandungi rumusan yang terbukti bukan sahaja membersihkan kawasan tersebut dan menyerap kotoran malah menguatkan otot faraj/pangkal rahim (bulbo cavernosus) serta mengetat dan merapatkan bahagian sensitf tersebut.

Makan 1 biji 3 kali sehari
Masukkan 1 biji pil ke dalam faraj selama minima 6 jam setiap malam
(Terbaik diamalkan selama 2 minggu secara berterusan)

7.Membersihkan faraj selepas pantang atau haid
Proses haid akan membuang keluar darah, mukus dan sel-sel yang sudah mati. Proses ini berlaku dalam tempoh yang agak tetap daripada masa akil baligh sehinggalah menopaus (putus haid) kecuali semasa mengandung dan penyusuan.

Sering menyebabkan ketidakselesaan dan kekotoran mendap yang menyebabkan jangkitan kuman dan berbagai penyakit lain.

Amirna Plus Tablet terbukti berfungsi menyerap semua kotoran seperti span dan membersihkan kotoran dalam aliran darah dan bahagian yang terbabit.

Makan 1 biji 3 kali sehari
Masukkan 1 biji pil ke dalam faraj selama minima 6 jam setiap malam

(Terbaik diamalkan selama 2 minggu secara berterusan)

AWAS: Dilarang perempuan mengandung dan anak dara menggunakannya.
dilarang perempuan mengandung menggunakannya
anak dara tidak dibenarkan memasukkan pil ke dalam faraj

RAMUAN: CORTON CAUDATUM, HELICTERES ISORA, TRACHYSPERMUMZA AMMI
1 BOTOL ADA : 32 TABLET

Harga:
RM45.00 sebotol
SS RM 50.00 sebotol

POS RM 7
SS RM 10


Sri Aura Pengedar  Amirna Plus Tablet
Hubungi : 019-4763064 utk mendapatkan produk

Isnin, 19 Oktober 2015

CHOCOLATE MOIST CAKE







Bukti berat kek 1kg++

1 pek tepung coklat lembab boleh hasilkan 1kg kek coklat yang moist & tidak terlalu manis wink emoticon

Ramai yang suka kek yang tidak  terlampau manis kan?

Jangan malu-malu whatsapp untuk  pertanyaan atau tempahan.

019-4763064

*  Coklat rice + color rice ada disertakan wink emoticon

( PENJAGAAN IBU BERSALIN - PARAM & PILIS )

* PARAM
Baik untuk mengurangi rasa letih dan lenguh-lenguh pada orang dewasa dan anak-anak. Dapat juga mengubati seliuh atau salah urat. Disapu di seluruh badan supaya badan tidak masuk angin.
RM45.90 (250gm)

* PILIS
Pilis digunakan untuk melegakan sakit-sakit dibahagian ubun dan pening kepala akibat berpantang. Ia dapat mengurangkan kesan gelap mata yang biasanya dialami ibu yang lepas bersalin. Tampal pada bahagian dahi, pakai 2 kali sehari (pagi dan petang).
RM18.90 (50gm)

ANDA GELISAH .....ANDA STRESS

PETUA HATI GELISAH DAN STRESS

Pernah tak hati anda rasa gelisah?
Rasa ketat di dada?
Rasa serabut di dada?
Rasa serabut di kepala?
Rasa nak marah orang?
Rasa ego tebal?
Rasa nak cari kesalahan orang lain sahaja?
Rasa ada benda negatif dalam badan anda?

Petuanya :
Celupkan jari anda ke dalam garam/garam bukit,
😍Baca bismillah
😍mengucap 2 kalimah shahadah 3 kali
😍selawat ke atas nabi muhammad s.a.w 3 kali
😍niat perkara positif dan benda atau sifat yang anda nak buang atau masalah yang anda hadapi diatas tadi.
😍kemudian barulah hisap garam di jari anda tadi

Anda akan rasa tiba2 sahaja anda jadi tenang dan rasa ringan.

Garam juga antara medium yang Allah jadikan utk membantu merawat 330 penyakit termasuklah penyakit rohani dan penyakit hati.

Ingat cara ini akan berkesan bila anda "YAKIN"

INGAT "NIAT sangat POWERFULL" apa yang kita niat akan tarik energy yang kita niat dan fikir. Kalau niat dan fikir positif, positiflah kita dapat. Kalau niat dan fikiran kita negatif, negatiflah kita dapat.

Harap2 dapat membantu cik dan puan sekalian.

Apa yang saya belajar saya cuba kongsikan sebab ada sesetengah bertanyakan cara atasi masalah ini.

(dikongsi dari tulisan seorang teman)

TIPS : MERAWAT MASALAH JERAWAT

TIPS RAWAT MASALAH JERAWAT DENGAN MASKER JERAWAT YANG DIBUAT SENDIRI 😊

Bahan-bahan:
1 sudu besar Madu 
1 sudu kecil Baking soda
Secubit Serbuk kulit kayu manis (jangan banyak nanti panas, pedih dan kulit jadi kemerahan)

Cara pakai :
Campur semua bahan dan sapu pada muka selama 15 minit - 20 minit kemudian bilas dengan air suam.

Pakai setiap hari. 😊 insyallah jerawat kecut dan semakin kurang.

SCRUB BUANG ANGIN DAN HILANGKAN KELETIHAN BADAN SERTA PULIHKAN SEMANGAT

Badan anda banyak angin, anda sering merasa letih, lesu, tidak bermaya dan rasa hilang semangat...!!!!  

Cuba amalkan petua di bawah ini.

Bahan-bahan :
Garam halus
Serbuk lada hitam
Olive oil ( beli yang untuk masak)
Air perahan Limau nipis

Cara membuatnya
Campur ke semua bahan dan simpan dalam satu bekas. (Sukatan agak2), cuma lada hitam jangan banyak sangat nanti panas.

Bila nak guna hanya ambik 2 @ 3 sudu ikut kesukaan anda dan letakkan dalam piring.

Sebelum gosok pada badan, baca dalam hati bismillah, surah al-fatihah, selawat 3x dan niat dalam hati nak buang angin dalam badan, nak segarkan badan, nak pulihkan semangat, nak bersihkan aura negatif, buang penyakit malas dan apa sahaja niat yang positif.

Gosok pada badan terutama kawasan yang gelap, seperti di peha, leher, dan pelipat2 lain.

Guna scrub setiap kali mandi 1 @ 2 kali sehari.

Elok amalkan 41 hari dan kalau boleh amalkan selalu.

selamat beramal 😊. Cuba buat insyallah anda dapat kesan yang positif

(kredit & terima kasih kepada penulis yang sudi berkongsi ilmu di atas)